کلمات کلیدی

جشنواره " دوباره آسمان آبی "

جایگاه بخش تعاون و چالش در بورس

تعاون چیست

توانمندسازی تعاونی ها اهرمی برای توسعه اقتصادی

تعاون و همکاری در سیره معصومین (علیهم السلام)

شهر تعاون

اعتماد و تعاون

تاریخچه تعاونی ها در ایران

توده هوا چیست؟

مزایای بازیافت شیشه

افتتاح نخستین نیروگاه زباله سوز شهری در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

راه های نگهداری از محیط زیست

یکسال تا نجات زمین فرصت مانده

سال ۲۰۱۴ گرمترین سال عصر مدرن

ایده های ساده بازیافت قوطی های خالی فلزی

معنی شماره‌های بازیافت چیست؟

آموزش بازیافت برای کودکان

گاز به عنوان سوخت فسیلی

نیروگاه‏های گازی

مشخصات یک نیروگاه با سوخت گاز:

بطری گاز شور (Gas Washing Bottle)

چند نکته‌ی مهم در بهینه نگه داشتن انرژی در منزل

صرفه‏ جویی انرژی

صرفه جویی در گرم شدن

اسراف و صرفه جویی در فرهنگ اسلامی

واصلاح الگوی مصرف

روشهای غلط

«متخصص جوان» اتحادیه بین‌المللی گاز IGU

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی

باموضوع مصرف بهینه وایمن ازگازطبیعی

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:


امیر خجسته

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تأکید بر این‌که «هر کسی اشتغال ایجاد کند، قهرمان است»، گفت: در مجلس شورای اسلامی هر قانونی که برای رونق اشتغال مورد نیاز بود، تصویب شده است.

به گزارش ایسنا، امیر خجسته در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی در مقابل استکبار جهانی همچون آمریکا و تحریم‌هایش ایجاد شده است»، افزود: باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا با راهکار اقتصاد مقاومتی ایستادگی کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «خوشبختانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان با وجود استانداری توانمند خوب عمل کرده است»، یادآور شد: گرچه در زمینه ایجاد اشتغال ارزیابی خوبی از استان داریم اما باید بدانیم اقتصاد مقاومتی عزم همه دستگاه‌ها و مدیران را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دغدغه هر ایرانی بیکاری است و بیکاری نیز عامل هر فسادی به شمار می‌رود؛ بنابراین باید به این حوزه دقت‌نظر بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود تسهیلات اشتغال روستایی خوب در استان اظهار کرد: برای استفاده درست از این تسهیلات باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود به طوری‌که هر روستا و شهرستان به عنوان یک برند مشخص باشد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه دولت برای اشتغال بودجه خوبی درنظر گرفته است که البته باید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کسب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای گرایش پیدا کنند و با استفاده از این تسهیلات زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

عدم ثبت اشتغالزایی 500 کارگاه خیاطی ملایر در گردونه اشتغال رسمی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شهرستان ملایر 500 کارگاه خیاطی دارای پروانه فعالیت هستند که در این زمینه 1500 فقره اشتغال بالفعل ایجاد کرده‌اند اما متأسفانه در گردونه اشتغال رسمی نیستند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه افزود: در صنعت مبل و منبت نیز شهرستان ملایر دارای 7 هزار کارگاه است که حداقل در هر کارگاه 4 نفر به اشتغال مشغول هستند که باید برای آنها تسهیلات فراهم شود.

وی در ادامه خواستار تأمین بیمه برای تاکسی‌داران، فرش‌بافان و کارگران ساختمانی شد و تصریح کرد: این قشر از نظر مسئولان دور مانده‌اند.

رابطه موثری بین دانشگاه‌ها و مراکز تولید وجود ندارد

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در حال حاضر رابطه موثری بین دانشگاه‌ها و مراکز تولید وجود ندارد»، اظهار کرد: گرچه مراکز فنی‌وحرفه‌ای در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده‌اند اما متأسفانه به حاشیه رانده شده‌اند و به لحاظ تأمین اعتبارات محجور هستند.

محمد کاظمی خاطرنشان کرد: گرچه صندوق کارآفرینی امید به منظور ایجاد اشتغال ایجاد شده بود اما شرایط دریافت تسهیلات در این صندوق همانند سایر بانک‌ها است.

وی یادآور شد: استان همدان دارای معادن خوبی است که سرمایه‌گذاری در این معادن می‌تواند تأثیر خوبی در اشتغال داشته باشد.

جنوب استان همدان به عنوان قطب مبل و منبت معرفی شود

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه نهاوند با دارا بودن 200 کارگاه مبل و منبت ظرفیت بالقوه‌ای برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال دارد، تصریح کرد: جنوب استان همدان به عنوان قطب مبل و منبت معرفی شود نه فقط شهرستان‌های خاصی را به این منظور معرفی کنیم.

حسن بهرام‌نیا گفت: مجوز احداث خوشه مبل و منبت را برای نهاوند گرفته‌ام که امیدواریم با همکاری استاندار بتوانیم جنوب استان همدان را به عنوان قطب مبل و منبت معرفی کنیم.

سرمایه برای ایجاد اشتغال مدیریت می‌خواهد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه تزریق سرمایه به معنای ایجاد اشتغال نیست، گفت: باید سرمایه در این حوزه را مدیریت کنیم.

اکبر رنجبرزاده با تأکید بر اینکه باید از افراد نخبه دانشگاهی استفاده کنیم و آنها را با مدیران پیوند دهیم، افزود: نباید استان همدان و تولیداتش محصور شود بنابراین نیاز داریم ارتباطات بین‌بخشی و استانی را در همدان تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در اسدآباد بالا است، افزود: هر شخصی که در حوزه اشتغال و تولید گام بردارد، جهاد بزرگی کرده است چرا که امروزه اشتغال مهمترین مسأله کشور محسوب می‌شو
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۷
ندا حقانی شمامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی