کلمات کلیدی

جشنواره " دوباره آسمان آبی "

جایگاه بخش تعاون و چالش در بورس

تعاون چیست

توانمندسازی تعاونی ها اهرمی برای توسعه اقتصادی

تعاون و همکاری در سیره معصومین (علیهم السلام)

شهر تعاون

اعتماد و تعاون

تاریخچه تعاونی ها در ایران

توده هوا چیست؟

مزایای بازیافت شیشه

افتتاح نخستین نیروگاه زباله سوز شهری در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

راه های نگهداری از محیط زیست

یکسال تا نجات زمین فرصت مانده

سال ۲۰۱۴ گرمترین سال عصر مدرن

ایده های ساده بازیافت قوطی های خالی فلزی

معنی شماره‌های بازیافت چیست؟

آموزش بازیافت برای کودکان

گاز به عنوان سوخت فسیلی

نیروگاه‏های گازی

مشخصات یک نیروگاه با سوخت گاز:

بطری گاز شور (Gas Washing Bottle)

چند نکته‌ی مهم در بهینه نگه داشتن انرژی در منزل

صرفه‏ جویی انرژی

صرفه جویی در گرم شدن

اسراف و صرفه جویی در فرهنگ اسلامی

واصلاح الگوی مصرف

روشهای غلط

«متخصص جوان» اتحادیه بین‌المللی گاز IGU

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی

باموضوع مصرف بهینه وایمن ازگازطبیعی


اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نامگذاری سال ۹۵ و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید در مجموع مشاهده کرد.

ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، بر اساس همین ضرورت، سال ۹۶ را «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند و گفتند: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیتهای چشمگیر و محسوس است و مسئولین باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش کنند.

خبرنگاران ایسنا، درباره راهکارهای عملی و اجرایی کردن شعار امسال با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند که مشروح این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.

مسئولان اهتمام ویژه‌ای برای پیاده‌سازی شعار امسال داشته باشند

ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که تمامی مسئولان کشور در قوای سه‌گانه و در تمامی سطوح باید برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تلاش کنند تا گشایشی در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری گفت: با نگاهی به روند نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دو سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد. رهبر معظم انقلاب بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نامگذاری کردند که به دلیل اجرایی نشدن آن امسال را «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» نامیدند.

وی ادامه داد: این روند نامگذاری نشان از وجود ضعف‌هایی در کشور به خصوص در حوزه اقتصادی است که انتظار می رود تمامی مسئولان از تمامی ابزارها برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید استفاده کنند و نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند؛ موضوعی که مقدمه آن به کنترل واردات و توجه ویژه به تولید برای رونق اشتغال نیاز دارد.

نماینده بابل تاکید کرد: بر این اساس باید تمامی مسئولان به همراه مردم دست در دست هم دهند تا امسال شاهد شکوفایی اقتصاد به خصوص در حوزه اشتغال و تولید باشیم؛ روندی که نتیجه آن را می‌توان در زندگی مردم به خصوص جوانان مشاهده کرد.

نانواکناری در پایان گفت:‌ انتظار می‌رود تمامی مسئولان در تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها و وابسته به هر قوه‌ای برای پیاده سازی شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» تلاش کنند تا مشکلات کشور مرتفع شده و وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۶
ندا حقانی شمامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی